ShareThis

Wednesday, May 1, 2013

Pilih Genggaman Tangan untuk Lawan Dacing!

(dengan terjemahan B. Melayu)
致:新闻编辑
士毛月选区 新闻稿
28 April 2013
黄进发博士特地赶至士毛月,力挺社会主义党候选人阿鲁仄万
28/4,净选盟 3.0集会一周年,带领净选改革运动的政治学者黄进发博士,以及声名大噪的年轻学运份子巴瓦妮(Bawani),特地在早餐时刻到来士毛月新村巴杀来支持阿鲁,希望他能胜出,以便打倒一党独大的国阵。
黄进发说,阿鲁是他的战友,一起并肩作战,从净选盟运动、到反对《内安法令》、关乎民生、民权的课题上都站在同一阵线。不害怕恶势力,没有私心地服务人民,正是人民所需要的州议员。
黄进发并现场挥了一幅对联,赠给反对党阵营的社会主义党(PSM)候选人,“怒奋空拳为人民,横挥铁腕除暴政”,灵感来自华教民权斗士林连玉先生的语录。
他表示,这一次,在士毛月的州议席,有三个候选人,一个是“秤头”、一个是“拳头”阿鲁仄万 、一个是半路杀出的“程咬金”。在士毛月州选区,可以打倒“秤头”的是“拳头”。
他吁,当地人勿在士毛月这个州选区中投错票,千万不要投给半路杀出来骑劫议席的程咬金,因为这样就会让国阵得利。“拳头” 打“秤头”,不要看错“眼”。
随后,黄进发既在中午时分赶回吉隆坡。
此外,今早在士毛月早市拜票时,更有多名各族朋友表示支持社会主义候选人阿鲁。
 chin huat support arul 2
国家文学家Pak Samad Said,社会主义党讲座上主讲人
昨晚(27/4),社会主义党在Sri Jeluk的讲座中,国家文学家 Pak Samad Said 也是其中一位主讲人。
Translation:
Undi Arul, undi Genggaman Tangan!
28hb April 2013 merupakan ulang tahun BERSIH 3.0 , Dr Wong Chin Huat , aktivis BERSIH dan aktivis mahasiswa Bawani KS telah sampai ke Kampung Semenyih dan memberi sokongan kepada S.Arutchevan(Arul) dalam usaha untuk mengulingkan regim Barisan Nasional (BN) dan menang dalam pilihan raya ini.
 “Arul merupakan rakan seperjuangan saya . Kami telah bekerjasama sejak perjuangan dalam BERSIH , gerakan anti-ISA dan isu-isu hak asasi lain. Beliau tidak takut kepada keganasan regim kerajaan dan tetap berkhidmat untuk rakyat sepanjang masa. Inilah wakil rakyat yang kita mahu.”
Dr Wong juga menghadiahkan dua helai tulisan kaligrafi kepada calon PSM ini yang bermaksud “Wave the iron wrist, against tyranny; raise the angry fist, for the people!”  Ilham ini dipetik daripada Pejuang Bahasa Ibunda , Encik Lim Liam Geok. (LLG)
Dr Wong berkata terdapatnya pertandingan tiga penjuru dalam DUN Semenyih  iaitu calon Dacing , Genggaman Tangan dan Mata . Tetapi, calon yang boleh menewaskan calon Dacing adalah Calon Genggaman Tangan.
936219_544082792301839_1113184461_nBeliau juga menyeru penduduk tempatan mengundi Arul dan jangan undi kepada calon “Payung Terjun” yang tidak pernah berkidmat di kawasan tempatan. Sebab hal ini akan memberi peluang kepada BN untuk menang dalam pilihanraya ini . Pilih “Genggaman Tangan” untuk lawan “Dacing”, jangan silap terpilih “Mata”.
Semasa dalam kempen pilihan raya di  Pasar Semenyih , terdapat banyak masyarakat daripada berbilang kaum memberikan sokongan penuh dan mereka kata pasti akan undi Arul sebagai wakil rakyat DUN Semenyih.
Malam 27hb April , Sasterawan Negara , Pak Samad ( A. Samad Said) juga hadir dan menjadi ahli panel dalam ceramah Sri Jeluk sebagai tanda sokongan kepada Arul.