ShareThis

Monday, September 26, 2011

Pelancaran kempen 4 Ekar Tanah untuk Deepavali, Cahayakan Bukit Jalil (dipetik dari JERIT)







4 Ekar Tanah untuk Deepavali, Cahayakan Bukit Jalil (dipetik dari JERIT)
PDF
Tuesday, 27 September 2011

26/09/2011 – “4 ekar tanah untuk deepavali, cahayakan bukit jalil” inilah yang diminta oleh bekas pekerja ladang Bukit Jalil yang sekaligus melancarkan kempen di ladang Bukit Jalil pagi tadi. Kempen intensif sebulan ini dilancarkan untuk menuntut kerajaan untuk selesaikan masalah perumahan mereka menjelang deepavali 2011. Mereka minta hanyalah 4 ekar tanah daripada 26 ekar tanah yang asal. Isu penduduk Bukit Jalil telahpun dibawa ke perhatian ahli-ahli politik tetapi sehingga kini belum ada penyelesaian.

bkt jalil

Penduduk Bukit Jalil melancarkan kempen di peringkat nasional agar Perdana Menteri dapat memahami isu dan beri 4 ekar tanah sebagai hadiah deepavali kepada 41 keluarga yang telah bertungkus lumus demi pembangunan ekonomi.

Kad deepavali, t-shirt dan lencana (badge) yang mengandungi tuntutan 4 ekar tanah telah dikeluarkan untuk menyampaikan mesej disamping menarik perhatian semua lapisan masyarakat.

Hari ini hari pertama dan tuntutan 4 ekar tanah bagi 4 generasi untuk 4 minggu diharapkan mencapai matlamat dengan kerjasama rakyat and NGO serta kerajaan untuk menunaikan pemberian 4 ekar tanah.

Pelancaran kempen ini dihadir sokong lebih kurang 60 orang termasuk kumpulan-kumpulan NGO seperti JERIT, MIPAS, Komas, Power, Sahabat Wanita, Permas dan juga Parti Sosialis Malaysia (PSM).

No comments: