ShareThis

Monday, February 7, 2011

6 -2-11 Police ziarahi rumah saya


Hari ini, 4 orang anggota polis dari IPD Cheras menziarahi rumah saya di Taman Jasmin. Mereka diketuai oleh Inspector Faizal Abdullah dan datang untuk merakamkan kenyataan saya dan juga memberikan saya satu notis 111. Pegawai polis juga berkata bahawa jika saya enggan memberikan kenyataan, beliau akan memohon waran tangkap keatas saya.

Saya tidak memberikan sebarang kenyataan hari ini kerana berpendapat notis 111 yang dikeluarkan adalah cacat dan tidak mengandungi tarikh dan masa untuk kenyataan saya diambil. Saya juga tidak setuju bahawa saya dipaksa diambil kenyataan serta merta dan berpendapat prosedur polis adalah salah dan berniat jahat.

Saya kemudian dengan beberapa orang ahli PSM telah membuat satu aduan polis di Balai Polis Kajang kerana polis bertindak tidak profesyenal dan salahguna kuasa. Polis Kajang bercakap akan menyiasat siasatan saya dan satu kenyataan juga telah telah diambil mengenai tindaktanduk polis Cheras.

No comments: