ShareThis

Tuesday, May 4, 2010

25 April - 2 kejutan di Hulu Selangor







Hari ini 2 kejutan. Satu adalah kekalahan Zaid Ibrahim kepada calon BN dalam pilihanraya Parlimen Hulu Selangor. Saya bersama Dr. Nasir dan penyokong PSM telah pergi ke tempat mengira undi. Berita keluar bahawa BN menang. Suasana sedih terasa di bilik gerakan PR dekat dengan Stadium Kuala Kubu Bharu. Namun Tan Sri Khalid selaku Ketua jentera pilihanraya PR telah memberikan satu ucapan yang baik dimana beliau berkata bahawa mereka akan terus bekerja keras untuk merampas Hulu Selangor seperti Ijok dulu.

Selain itu, keputusan ini tidak boleh dipandang remeh. Satu postmortem yang ikhlas perlu dibuat. Di pihak PSM, kami berpendapat ada kelemahan yang cukup ketara di peringkat jentera pilihanraya PKR. Kita juga berpendapat dengan hanya kerja kemati-matian masa kempen tidak mencukupi. kerja yang konsisten mesti dijalankan sepanjang masa.

Kejutan kedua adalah berita bahawa Dr. Nasir meninggal dalam satu kemalangan jalanraya. Akhbar angin terbang dengan cepat. Pada masa itu, Dr. nasir memang ebrsama kami dan kami terpaksa menjawap ratusan panggilan telepon menafikan berita tersebut.

Orang di Hulu Selangor setelah melihat Dr. Nasir bercakap, Panjang Umur"

No comments: