ShareThis

Friday, December 25, 2009

Nov 28- Dec 12 - Venezuela – Pengalaman saya menatapi Revolusi





















Dari 28hb. November sehingga 11hb. Disember 2009, saya telah menyertai satu briged anjuran Venezuela Australia Solidariti Group. Selama hampir dua minggu, saya telah melawat dua Bandar iaitu Caracasa dan Velencia. Saya juga melawat pelbagai program anjuran kerajaan Sosialis Chavez iaitu melawat Hospital rakyat, kelas pendidikan, berjumpa dengan pemimpim pekerja, melawat Barrio (kampong perumhan), melawat koperasi pekerja dan petani dan pelbagai tempat lain.

Saya cukup kagum dengan kemajuan di Venezuela dimana Kerajaan Chavez menggunakan wang minyak untuk melaksanakan pendidikan percuma sehingga peringkat Universiti, perubatan percuma dan pelbagai aktiviti pro rakyat. JIka Malaysia menjadi negara Sosialis, kita juga akan menggunakan wang Petronas demi kebaikan rakyat Malaysia. Viva Sosialis ! Viva Venezuela.

Ini hanyalah sebahagian kecil gambar image dan kenangan semasa saya disana

No comments: