ShareThis

Thursday, March 12, 2009

Majlis Perundingan Rakyat di Taman Manikavasagam







Pada 8 March 2009, Sdr. Arul bersama-sama rakan-rakan Parti Sosialis Malaysia (PSM) telah mengadakan perjumpaan kedua bersama penduduk di Taman Manikavasagam. Tujuan utama mesyuarat ini adalah untuk memaklumkan perkembangan bagi aduan-aduan yang dikemukakan oleh para penduduk ketika Majlis Perundingan Rakyat (MPR) pertama yang diadakan pada bulan Jun 2008.

Sebelum memberi penjelasan terhadap aduan-aduan, Sdr Arul telah menjelaskan kepada para penduduk berhubung dua isu yang sedang berlaku di Kerajaan Negeri Selangor iaitu isu sampah dan isu air. Kemudian, Sdr Arul memaklumkan tindakan-tindakan yang telah diambil berhubung aduan-aduan para penduduk.

Di mesyuarat ini, para penduduk telah membangkitkan sebanyak sembilan isu baru untuk perhatian sdr. Arul. Antaranya adalah isu tadika yang tidak beroperasi sejak tahun 2008, jalanraya berlubang, pembinaan gelanggang permainan dan sebagainya. Antara isu hangat yang dibincangkan kali ini adalah mengenai tiadanya jalan terus dari jalan utama ke Taman Manikavasagam walaupun taman ini adalah taman pertama dibangunkan di kawasan tersebut. Sdr. Arul mengatakan akan meminta JKR dan bahagian kejuruteraan MPKJ datang untuk buat satu side visit untuk melihat samada satu jalan masuk boleh dilakukan.

1 comment: