ShareThis

Thursday, September 20, 2012

Setiausaha Agung PSM buat aduan polis terhadap Menteri Perdagangan Dalam Negeri



Hari ini Setiausaha Agung PSM S.Arutchelvan membuat aduan polis terhadap Menteri yang kurang bertanggungjawab kerana cuba mempengaruhi siasatan terhadap SUARAM. Hari ini juga puluhan aduan polis dibuat terhadap menteri tersebut.


LAPORAN POLIS SELURUH NEGARA AKAN BERLANGSUNG SEHINGGA HARI AHAD INI!

Rakan- rakan seperjuangan
Hari ini 8 laporan polis telah dibuat terhadap Datuk Ismail Sabri, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Malaysia kerana salahguna kuasa, berniat jahat, cuba campurtangan dan mempengaruhi proses penyiasatan terhadap SUARAM.
SUARAM menjemput rakan- rakan NGO dan orang awam untuk membuat laporan polis di balai polis berhampiran anda. Tekanan yang diberikan mampu membuat perubahan!
LAPORAN POLIS SELURUH NEGARA AKAN BERLANGSUNG SEHINGGA HARI AHAD INI!
Sila hantarkan salinan report yang dibuat melalui emel atau faks:
Emel: righttojustice@suaram.net (Sila scan dalam bentuk .jpg, .png atau .pdf)
Faks: 03-77843526
Kalau sesiapa dipanggil untuk memberi keterangan, sila hubungi SUARAM di 0133845740 @  03-77843525 untuk mendapatkan nasihat.
Di bawah adalah sample laporan polis yang diguna pakai. Sila tukar yang mana berkenaan.
Terima kasih!
- – - -
ADUAN POLIS
Tarikh – 20 September 2012
Aduan terhadap – Datuk Ismail Sabri bin Yaacob, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Malaysia
Aduan dibuat Oleh-
Saya membuat aduan polis ini terhadap Datuk Ismail Sabri bin Yaacob, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Malaysia kerana beliau telah campurtangan dan mempengaruhi proses pendakwaan.
Tindakan Beliau mengatakan SUARAM akan didakwa sebelum siasatan tamat adalah tindakan berniat jahat dan mala-fide. Tindakan ini juga akan memberi tekanan kepada kakitangan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) yang sedang membuat dan masih membuat siasatan.
Tindakan beliau membuat kenyataan sebelum Peguam Negara memutuskan untuk mendakwa juga memperbodohkan tugasan Peguam Negara dan ia sekaligus memberi pendirian dan keputusan politik untuk mendakwa SUARAM sebelum  proses siasatan selesai.
Pihak Polis mesti menyiasat kenyataan  Datuk Ismail pada 18 sepetember 2012 dimana akhbar antara tajuk media adalah:Utusan: “Suaram akan didakwa minggu ini” dan Malaysiakini: “Minister: Suaram to be charged this week”.
Saya berharap pihak polis membuat siasatan terhadap Menteri yang tidak bertanggungjawab ini secara serius kerana beliau telah membatasi kuasa beliau dan telah mencemarkan proses siasatan terhadap SUARAM.

No comments: