ShareThis

Wednesday, August 15, 2012

Pemaju bersama gangsters ceroboh masuk Ladang Bangi

Arul berhujah dengan OCS Ramlan dari Balai Bangi

Penduduk marah kerana polis tidak halang Pemaju
Hari ini Pemaju Transloyal denagana bantuan puluhan gangster upahan ceroboh  masuk ke ladang bangi dengan niat untuk merobohkan rumah pekerja-pekerja ladang yang kosong. Mereka juga memecahkan bumbung asbestos yang boleh mengakibatkan kanser. Pada awalanya polis hanya memerhatikan sahaja.

Para Penduduk terutamanya kaum wanita kemudian bertengkar dan menghentikan perobohan ini. Polis kemudian dapat mengawal keadaan ini.

Ahli Majlis MPKJ Sdr Arul, Mazwan dan Narayanan aajuga hadir untuk memberhentikan operasia yang tidaka mempuanyai kebenaran MPKJ.
Pemaju pecah Bumbung asbestos walaupun undang-undang tidak benarkan


Pesuruhjaya SUHAKAM M.Sani juga datang dan menegur pihak polis kerana tidak memberikan perlindungan yang secukupnya kepada Penduduk.

Penduduk juga ada memabuata aduan polis. Pegarah Bangunan MPKJ Ahmad Saari paaula mengatakan bahawa memang projek ini tiada Kebenaran merancang dan meminta pihak-pihak mendapatkan perintah mahkamah

Kami akan mempertahankan Rumah-rumah kami

Pesuruhjaya SUHAKAM Mohd Sani mendengar aduan rakyat

Pemaju Angguh memecahkan rumah kosong
Penduduk Maarah dengan tindakan Pemajau dan berazam untuk mempertahankan hak mereka sehingga mendapat satu perumahan seperti yang dijanjikan dahulu.

No comments: