ShareThis

Monday, April 4, 2011

2-4-11 Semangat Revolusi menyelubungi Malam Salam perjuangan PSM










Suasana Revolusi menyelebungi Malam Salam perjuangan PSM untuk mengutip dana perjuangan bagi PSM. Lebih 800 orang hadir di Dewan Perhimpunan Cina Selangor dan acara diselang-seli antara ucapan dan persembahan. Dewan dihias indah dengan bendera dan baner-baner perjuangan PSM.

Program bermula dengan nyanyian Internationale berlatarbelakang muzik violin Pak Yap. Pelancaran pula bermula dengan tema kuasa rakyat dengan sketsa revolusi merebak keseluruh dunia termasuk Malaysia dan berakhir dengan lagu Dr. Jeyakumar mengenang pejuang kiri sebelum ini. Selain itu drama dari Kumpulan anak muda Borneo, drama anak muda PSM dan sajak Dr. nasir - semua memebri mesej perjuangan.

Ucapan juga cukup hebat dari Cekgu Bard, Dr. Hatta dan pemimpin PSM sendiri - Dr. Nasir Hashim, Sdr S.Arutchelvan dan Dr. Jeyakumar. Turut menyajikan lagu perjuangan adalah Sdr Meor. Selain itu, persembahan dari Refugees Myanmar juga mewarnakan suasana di Dewan ini.

Selain itu video lucu mengenai tingkahlaku Datuk T turut dibongkar. Selain itu ada pesembahan video perjuangan PSM, Ladang Bukit Jalil dan juga memorial dari Komrad Bala yang meninggal dunia akhir tahun lalu.

Satu malam yang indah dengan api perubahan dan semangat perjuangan mengaris lukisan di hari setiap mereka yang hadir

No comments: