ShareThis

Tuesday, February 15, 2011

13-2-11 Polis tergugat dengan Karnival anak muda





Ramai polis memantau dan berdiri disekeliling dan membuat rakaman Karnival Anak Muda dan Jualan Selangor 2011. Program anjuran SMM yang diadakan di dataran Prima, Cyberjaya nampaknya cukup menguguat pihak polis.

Sesi yang saya berucap adalah dengan satu panel terdiri dari YB Amiruddin yang berucap mengenai peluang perniagaan di Selangor manakala Yazid berbincang mengenai motosikal dan lumba litar, Saya pula berhujah mengenai hak polis. Cikgu Bard menjadi moderator.

Saya berhujah mengenai perbezaan hak dan undang-undnag. Undang-undang tidak semestinya adil manakala hak asasi perlu dilindungi dan kadangkala bercanggah dengan undang-undang. Saya bercakap mengenai hak yang termaktub dalam perlembagaan. Juga saya bercakap mengenai isu road-block, keslaahan trafik dan hak jika ditahan polis.

Program kecil ini cukup menarik dan berfaedah. Saya berkata Revolusi Mesir menunjukkan kewibawaan anak muda dan itulah sebabnya polis cukup memantau gerakgeri anak muda.

No comments: