ShareThis

Monday, October 5, 2009

Okt 3- Hari Habitat di Kampung Papan






Hari ini saya sempat bersama JERIT dalam program Habitat 2009 di Kampung Papan

Sambutan Hari Habitat 2009 Peringkat Negeri Selangor pada 3 Oktober 2009
Written by Administrator
Thursday, 17 September 2009


Isu perumahan rakyat miskin masih belum selesai lagi! Tahun ini Hari Habitat Sedunia sekali lagi akan dijadikansebagai platform untuk mengutarakan isu perumahan rakyat terutamanya golongan peneroka bandar yang tinggal di kampung peneroka yang mengalami pengusiran sekarang ini dan golongan penghuni flats yang berjuang setiap hari untuk membayar kos penyelenggaraan flats yang tinggi dan secara kesimpulannya membayar lebih banyak berbanding mereka yang tinggal di rumah teres.

Oleh itu, suatu sambutan yang mengutarakan masalah dan hak perumahan rakyat misksin akan dbuat. Maklumat Sambutan Hari Habitat Negeri Selangor adalah seperti di bawah:

Tarikh: 3 Oktober 2009

Masa: 3pm - 5pm

Tempat: Kampung Papan, Pandamaran Klang

Maklumat lanjut: Hubungi 0196629146 @ 0133845740 @ 0163202128
Last Updated ( Thursday, 17 September 2009 )
Selamat Hari Raya Aidilfitri dari JERIT
Written by Administrator
Thursday, 17 September 2009

Salam perjuangan dan Selamat Hari Raya kepada keseluruhan warga pekerja, rakan seperjuangan, aktivis-aktivis, kawan-kawan NGO dan semua lapisan masyarakat!

Dalam kemeriahan menyambut Hari Raya Aidilfitri, jangan kita lupa kepada mereka-mereka yang terpaksa berjuang hanya untuk memenuhi keperluan asas seperti makanan, perumahan dan pakaian yang sempurna.

Sambutan Hari Raya akan lebih bermakna, sekiranya Akta Gaji Minima di gubal untuk Pekerja Malaysia, Perumahan Selesa diberikan untuk semua, Perkhidmatan Asas tidak diswastakan dan ISA dimansuhkan.

Tahun ini dengan keadaan ekonomi yang meleset , kadar pengangguran dan inflasi melambung tinggi menyebabkan rakyat hidup dengan serba kekurangan. Hubungan antara kaum juga cuba dipermain-mainkan dengan propaganda yang bertubi-tubi oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab dan kerajaan Persekutuan BN pula cuba mempergunakannya untuk terus berkuasa. Kita harus menolak semangat perkauman dan meningkatkan semangat perpaduan untuk menghadapi cabaran ini.

Sambutlah Hari Raya yang mulia dan penuh bermakna ini dengan semangat muhibbah dan teruskan perjuangan anda dalam apa jua bentuk untuk membina satu dunia baru yang saksama untuk generasi yang akan datang.

Ingat perubahan datang, bukannya dari langit tetapi harus diusahakan dari bawah!

Salam Aidilifitri untuk Semua ! Berhati-hati di Jalan Raya.

Salam perjuangan !



Daripada

Jaringan Rakyat Tertindas ( JERIT

No comments: