ShareThis

Friday, August 21, 2009

16 ogos - Penduduk masih bantah Menara Digi Bukit Semenyih





Hari ini satu pungutan suara telah diadakan dan Penduduk dari tiga kawasan perumahan iaitu Pangsapuri Mutiara Taman Bukit,Penduduk Taman Semenyih Mewah dan Penduduk Taman Bukit Semenyih dijemput untuk berdialog dan memberi pandangan mereka mengenai Isu menara pemancar DIGI.

Perjumpaan hari ini turut dihadiri oleh Ahli Majlis dari jabatan OSC iaitu Sdr. Chandramohan dan dan Sdr. Lee. Mesyauarat ini diadakan setelah ada kekeliruan samaada penduduk menyokong atau mambantah menara DIGI setelah dua pihak memberi pandangan yang berbeza kepada MPKJ.

Saya mengatakan bahawa keputusan adalah ditangan mereka kerana merekalah yang tinggal disana.Mereka harus membuat keputusan yang jelas.

Namun pada hari ini, hampir kesemua penduduk yang hadir membantah pembinaan Menara tersebut.Pada asalnya Pemaju bercadang membina Menara DIGI dihadapan tanah lapang pangsapuri Mutiara Taman Bukit.

Selain isu ini, penduduk juga mengungkitkan isu mengenai Padang Permainan kanak-kanak dan tiada signboard yang memadai di kawasan tersebut.Sdr. Chandramohan mengatakan bahawa kemungkinan MPKJ akan membuat bancian untuk mengetahui persepsi orang mengenai menara ini.

No comments: