ShareThis

Tuesday, June 16, 2009

5petang 7 Jun - Dialog dengan masyarakat pangsapuri Taman Asa Jaya








2 daripada 5 Pangsapuri tiada air dan 3 daripada 5 pangsaputi tiada elektrik. Begitu marah penduduk disana. Ahli politik tahu cakap sahaja tetapi tidak dapat selesaikan masalah kami. Sekarang datang Encik Arul, apa yang boleh beliau lakukan? Sungguh tercabar saya dengan kenyataan penduduk yang memang ikhlas dengan rungutan mereka. Saya juga pasti bertindak begitu jika dalam sitauasi mereka. Ada penduduk menyalahkan mereka yang tidak membayar wang penyelenggaran sebanyak RM 20 sehingga bil letrik tertunggak sehingga RM 70 ribu. Segelintir penduduk bersedia mengambilalih pengurusan dan yakin mereka boleh melaksanakan tugas ini lebih baik daripada pemaju. Bagi saya adalah mustahil untuk rakyat berpendapatan rendah seperti dipangsapuri kos rendah dapat membayar wang penyelenggaran secara konsisten. Itulah sebabnya PSM dan saya sendiri ada mengusulkan di MPKJ agar penyelenggaran pangsapuri kos rendah diletakkan dibawah majlis tempatan. Cadangan saya ditolak kerana dikatakan ini adalah undang-undang Negeri.

Kepada masyarakat di Taman Asa Jaya, saya berjanji akan mendesak pihak COB MPKJ memastikan pemaju memulihkan bekalan air dan letrik kerana sehingga diambilalih pihak penduduk, tanggungjawab masih dipihak pemaju. Selain itu, saya akan berkerjasama dengan Ahli Majlis kawasan itu untuk membantu Jawatankuasa Pengurusan baru dibentuk.

No comments: