ShareThis

Tuesday, May 12, 2009

May 7 – OCPD Brickfield Biadap




Saya biasa tidak menggunakan perkataan kesat terhadap polis kerana saya tahu bahawa mereka juga biasa menjalankan tugas kerana atas arahan tertentu. Namun saya berpendapat tinghkahlaku OCPD Brickfields ACP WAN ABDUL BARI WAN ABDUL TALIB adalah amat biadap dan amat teruk sekali.

Saya pergi ke Bricfields setelah mendengar ada diantara mereka yang pergi untuk menyalakan lilin solidariti kerana penahanan Chin Huat turut ditangkap polis secara tidak sah. Saya diberitahu bahawa OCPD langsung tidak memebrikan mereka masa untuk beredar dan terus menggunakan kuasanya dengan rakus.

Apabila saya disana, saya dapat melihat dengan mata sendiri bahawa cara OCPD Brickfields bercakap dan berlagak macam samaseng. Tidak ada langsung satu inci pun keprofesyenalan pada dirinya. Kemudian beliau menghalau kami keluar walaupun pada masa itu kami hanya menunggu mereka yang ditahan. Yang turut ditahan adalah lima orang peguam yang menunggu untuk membela mereka yang ditahan sebelum mereka.

OCPD Brickfield langsung tidak mahu berbincang dengan sesiapa termasuk Presiden Majlis Peguam Negara. Begitu angkuh sekali tingkahlaku beliau sehingga tidak pernah saya melihat seorang OCPD berkelakuan begitu teruk. Saya menyarankan beliau dihantar untuk khusus pemulihan untuk mendapat latihan tentang bagaimana berintergrasi diantara manusia.

Sungguh sedih sekali. Hari hitam di Perak dan juga di Brickfields.