ShareThis

Sunday, April 20, 2008

Pusat Perkhidmatan PSM Semenyih Dibanjiri Aduan!

Semasa kempen pilihanraya yang lalu Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang bertanding di DUN Semenyih telah berjanji kepada rakyat Semenyih bahawa menang kalah ia akan tetap membuka Pusat Perkhidmatannya untuk terus bersama dalam perjuangan rakyat. Jadi walaupun kalah, janji tersebut telah dikotakan. PSM telah membuka cawangannya di Semenyih dan juga telah memulakan operasi pusat perkhidmatan seminggu selepas pilihanraya.

Pusat Perkhidmatan Cawangan Semenyih yang dibuka tiga kali seminggu dikendalikan oleh lebih kurang 30 orang ahli yang aktif. Sehingga kini pusat perkhidmatan ini telah menerima lebih kurang 150 aduan daripada orang ramai. Sehingga kini juga PSM Semenyih telah menubuhkan dua jawatankuasa penduduk yang baru iaitu di Kg. Bahru dan di Kg. Broga selain lima jawatankuasa penduduk ladang yang sedia ada sebelum ini.

Aduan yang diterima terdiri daripada kes-kes kebajikan, pekerja, MPKj, tanah, malapetaka seperti banjir dan hakisan, kemudahan awam, pelupusan sampah, rumah dilelong, perumahan dan sebagainya. Dalam aduan ini satu melibatkan projek kitar semula sampah (RDF) yang kontroversial di Jalan Kacau, Semenyih. Walaupun projek ini sudah bermula ia mendapat tentangan penduduk kampung di sekitar kilang tersebut.

No comments: