ShareThis

Thursday, July 26, 2012

Projek terbengkalai Seri Raya - Hanya Pampasan sahaja yang boleh diberi

Wakil Projek Terbengkalai Seri Raya dalama mesyauarat dengan PNSB 
Tidak ada banyak pilihan dan akhirnya mangsa Projek Ruamah terbengkalai Seri Raya Kajang akhirnya setuju dengan menyelesaikan isu iani memalui bayaran pampasan yang perlu ditentukan . Projek ini telah terbengkalai selama 20 tahun. Projek pada mulanya merupakan usahasama antara SSI (State Secretary Incorporated) dengan pemaju swasta, Kausar Sdn Bhd dengan PNSB, sebuah anak syarikat kerajaan negeri sebagai pengurus projek. Setelah sekian lama Kausar tidak berkeupayaan untuk mengendalikan masalah projek terbengkalai, pada tahun 2009 melalui gesaan Task-Force, PNSB telah mengambilalih projek tersebut daripada Kausar. 

Akhirnya Task Force sendiri tidak dapata menangani dan para pembeli dengan bantuan PSM kajang kemudian menghantar memorandum kepada YAB Menteri besar dan disusuli dengan mesyuarat dengan MB.

Akhirnya PNSB telah menjemput mangsa untuk asaatu mesyuarat ayang turut dihadiri oleh Sdr Arul dan Sevan selaku Setiausaha Cawangan PSM kajang yang banyaka membant mangsa Projek terbengkalai ini.

Hasil perbincangan adalah projek tidak dapaat dipulihkan dan PNSB akan cuba memabayar kos pampasan yang munasabah kepada para pembeli.

No comments: