ShareThis

Thursday, February 26, 2009

22 Februari – Polis gagal batal Forum krisis Ekonomi di Bangi Lama




Gertakan dan ugutan polis untuk membatalkan forum kami tidak berjaya apabila kami mengambil keputusan untuk meneruskan program ini seperti yang dirancang. Pada awalnya lebih kurang 10 anggota polis berada di luar Dewan tetapi mereka tidak mengusir progrm yang dijalankan di dalam Dewan. Tindakan Polis yang sejak dua hari sebelum program ini yang meminta kami membatalkan program ini dirasakan satu tindakan mencabul hak rakyat berhimpun secara aman.

Lebih kurang 50 orang dari sekitar Bangi mengambil bahagian dalam Forum “Krisis ekonomi dan hak pekerja” Forum ini adalah satu inisiatif untuk mengadakan satu program di malam pertandingan Piala P.Veerasenan untuk memberikan orang ramai lebih perspektif tentang P.Veerasenan dan perjuangan mereka di Tanah Melayu.

Parames S memulakan hujah dan memberi satu gambaran tentang krisis ekonomi yang melanda di seluruh dunia. Panel dari Singapura pula memberikan pandangan mereka tentang keadaan pekerja pada tahun 40-an dan juga krisis di Singapura dan kesusahan mereka memperjuangkan hak dengan undang-undang yang tidak membenarkan rakyat berhimpun di Singapura.

Saya pula berhujah mengenai beberapa cadangan PSM untuk menangani isu ini.

No comments: